Kluczem do rozwoju każdego kraju, w tym Polski, jest rodzina. Spadek demograficzny jest ogromnym zagrożeniem, które odbije się na nas w przyszłości.
Polska już teraz doświadcza negatywnych skutków mniejszej liczny urodzeń. Najbardziej oczywistym dowodem jest likwidacja szkół. Promowanie i wspieranie rodziców pragnących mieć dzieci i tych, którzy dzieci juz mają, jest w interesie każdego społeczeństwa.
Rachunek jest prosty: każde dziecko to konsument. Im więcej konsumentów, tym więcej pieniędzy dla budżetu. Duży budżet to silne państwo, a mały budżet – to Polska biedna, tracąca siłę i napęd rozwojowy. Tylko rodziny są stanie odwrócić negatywne trendy, napędzić gospodarkę i sprawić, by kraj stawał się bogatszy i silniejszy. – Nasze dzieci w przyszłości będą płacić podatki i utrzymywać system opieki społecznej – mówi Janusz Wardak, ojciec ośmiorga dzieci.
POSŁUCHAJ: JanuszWardak3
Negatywny, promowany przez niektóre media stereotyp rodziny jest oderwany od rzeczywistości. Badania wskazują, że większość osób swoją teraźniejszość i przyszłość wiąże z rodziną – Dążenie do rodzinnego szczęścia jest naturalne – dodaje Marek Plotzke z Fundacji Narodowego Dnia Życia.
POSŁUCHAJ: Marek Plotzke.
Negatywne stereotypy związane z wizerunkiem rodziny zmienia Fundacja Narodowego Dnia Życia. Jednym z elementów promujących wartości rodzinne jest przyznawanie nagrody Tulipanów Narodowego Dnia Życia. Statuetki zostaną wręczone już po raz trzeci.
***
Narodowy Dzień Życia to święto, uchwalone przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w 2004 roku. W ubiegłych latach obchody odbywały się m.in. pod hasłami: „Dom pełen skarbów”, „Być ojcem – rola życia”, „Razem na zawsze” i „Jestem mamą – to moja kariera”.
Fundacja Komitetu Obchodów Narodowego Dnia Życia jest organizatorem kampanii społecznych promujących wartości rodzinne. Jej celem jest wzmacnianie rodziny poprzez rozwój osobisty i budowę zdrowych więzi społecznych. Więcej informacji na www.ndz.org.pl